VIJESTI / KARLOVAC

PLANOVI ZA IZBORNU 2024.

Što će se graditi? Investicije Hrvatskih cesta na području grada Karlovca: Planova i projekata ne nedostaje, ali konkretnih radova zasad nema na vidiku!

Što će se graditi? Investicije Hrvatskih cesta na području grada Karlovca: Planova i projekata ne nedostaje, ali konkretnih radova zasad nema na vidiku!

Za izvođenje radova spremna su tek dva projekta - sanacija mosta Banija i nadvožnjaka Rakovac na D1, no kada bi trebali početi još uvijek se ne zna

Financijski plan Hrvatskih cesta otkriva da Vlada u tri godine u izgradnju i rekonstrukciju državnih i brzih cesta, spojeve na autocestu te u ostale zahvate na državnim cestama, planira izdvojiti čak dvije milijarde eura.

Koliko je realan ovaj plan, najbolje će se znati nakon ovogodišnjih izbora, a KAportal je provjerio imaju li se čemu nadati u gradu Karlovcu. Rekli bismo da i u ovom predizbornom razdoblju baš i ne, obzirom da projekti koji se najavljuju desetljećima još uvijek su u fazi pripreme dokumentacije, a konkretan plan postoji tek za onaj projekt kojeg je Vlada najavila na svojoj sjednici u Karlovcu u prošlom mandatu. 

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Riječ je, naime, o projektu sanacije mosta Banija. Projektantska procijenjena vrijednost radova je 2,2 milijuna eura bez PDV-a, a spreman je za radove po uvrštenju u plan. 

- Temeljem Zaključka Vlade RH obveza HC d.o.o. je financiranje radova i nadzora, dok će provođenje postupka javne nabave, ugovaranja i vođenja projekta osigurati Grad Karlovac. U tijeku je potpisivanje Sporazuma o reguliranju međusobnih odnosa na sanaciji predmetnog mosta između Hrvatskih cesta d.o.o. i Grada Karlovca, poručuju iz HC-a.

U istoj fazi je sanacija nadvožnjaka Rakovac na D1, dionica od križanja Smičiklasove do Mostanja, ukupne duljine zahvata 1.630 m. Projektantska procijenjena vrijednost radova je 9 milijuna eura bez PDV-a. 

Priprema dokumentacije

U postupku pripreme projektne dokumentacije je nekoliko investicija. Prva je rekonstrukcija državne ceste oznake D36, dionica Pokupska Blatnica (Koritinja – Šišljavić) do kanala Kupa – Kupa, ukupne duljine zahvata 6,7 km.

- Projektom se predviđa rekonstrukcija državne ceste u duljini 6,7 km s djelomičnim izmještanjem trase kako bi se cesta odmaknula od rijeke Kupe. Rekonstrukcijom će se korigirati niveleta postojeće ceste kako bi se zadržala što bolja prohodnost ceste tijekom poplava. U tijeku je izdavanje lokacijske dozvole. Pokretanje postupka nabave za izvođenje planirano u 3. kvartalu ove godine, pojašnjavaju iz HC-a. 

Zatim rekonstrukcije državne ceste D3 od rotora Švarča do raskrižja državnih cesta D3 i D23, u duljini 5,2 km. Vrijednost ugovora o izradi projekta je 56.301,02 eura bez PDV-a.

- Projektom je predviđena rekonstrukcija kolnika na državnoj cesti D3, od rotora Švarča do raskrižja državnih cesta D3 i D23, uključujući kompletno raskrižje na D3. Projekt uključuje izgradnju biciklističke staze, pješačke staze na mjestima gdje nije izgrađena, rješavanje oborinske odvodnje prometnice i izgradnju energetski učinkovite javne rasvjete, ukupne duljine zahvata 5,2 km. U tijeku je postupak izdavanja lokacijske dozvole, poručuju iz HC-a.

Projektna dokumentacija priprema se i za rekonstrukciju raskrižja na D1/D36, neposredno nakon naplatne postaje Karlovac - križanje avenije Većeslava Holjevca i ulice Banija. Vrijednost ugovora o izradi projekta 13.200 eura bez PDV-a.

A u planu je i rekonstrukcija raskrižja na D1, križanje avenije Većeslava Holjevca i Starčevićeve ulice/željeznički kolodvor. Vrijednost ugovora o izradi projekta iznosi 8.990 eura bez PDV-a.

U pripremi je i izrada projekta sanacije gornjeg ustroja mosta Karlovac na D1 u Karlovcu. Vrijednost ugovora o izradi projekta je 18.850 eura bez PDV-a. 

Faza projektiranja

Projektiranje je u tijeku za zapadnu obilaznicu Karlovca DC545 (spoj DC3). Iz Hrvatskih cesta pojašnjavaju kako je planom predviđena dvokolnička cesta sa zelenim razdjelnim pojasom, te pješačko-biciklističkim obostranim stazama duljine oko 4 km. 

- Na duljini trase nalaze se postojeća raskrižja, na početku i na kraju trase te četiri planirana raskrižja. Zahvat uključuje i spojnu cestu od obilaznice od DC36 (Ulica Banija). Izrađeno je idejno rješenje i Studija utjecaja na okoliš je predana u Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja čime je započeo postupak procjene utjecaja zahvata na okoliš koji je u tijeku, kažu u HC-u. 

Projektira se i južna obilaznica Karlovca DC1 (Mostanje) – DC3 (Švarča). Riječ je o ugovor za izradu novelacije idejnog rješenja i izradu studije o utjecaju na okoliš s ishođenjem Rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš za planiranu cestu od DC3 (Švarča) do DC1 (Mostanje), duljine cca 2,4 km. 

- Za predmetni zahvat izrađena Studija opravdanosti. Planirana prometnica spaja naselja Švarču i Mostanje, južna naselja grada Karlovca, koja se nalaze uz državne ceste DC3 odnosno DC1. Novi spoj državnih cesta DC1 i DC3 locirat će se izvan gusto naseljenog područja Karlovca te će postati dio izmještene trase državne ceste DC6 na potezu od naselja Švarča do naselja Mostanje, kažu u HC-u.

Naglašavaju kako će se izgradnjom ove ceste ostvariti kontinuirani prometni pravac kojim će se tranzitni promet preusmjeriti izvan grada Karlovca. 

- Stoga je svrha nove ceste preusmjeriti tranzitni promet iz pravca Rijeke i Republike Slovenije, GP Jurovski Brod na državnu cestu DC1, izbjegavajući centar grada. Izrada idejnog rješenja je u tijeku, poručuju iz HC-a.

Izdvojeno


Reci što misliš!