VIJESTI / KARLOVAC

HRVATSKE CESTE

Uskoro radovi i na Rakovcu? Čeka se otvaranje postupka javne nabave za sanaciju nadvožnjaka "brze ceste" - opsežni radovi potrajat će dvije godine

Uskoro radovi i na Rakovcu? Čeka se otvaranje postupka javne nabave za sanaciju nadvožnjaka

Projekt sanacije obuhvaća i radove sanacije na zidu za zaštitu od buke (tzv. bukobran) koji će biti također u cijelosti obnovljen.

Opsežna rekonstrukcija nadvožnjaka "brze ceste" u karlovačkoj gradskoj četvrti Rakovac je bila najavljena prije nekoliko mjeseci, no iako se očekivalo da će se u ovaj zahvat krenuti relativno brzo, čini se da je "zapeo" kod ishođenja potrebne dokumentacije. Podsjetimo, KAportal je prije nekoliko mjeseci pisao da stanovnicima Rakovca prostor ispod nadvožnjaka služi kao parkiralište. I ne samo njima nego i onima koji ovaj prostor koriste kao deponij isluženih ili neregistriranih vozila. Kad budu krenuli radovi, svi će automobili morati biti maknuti, a oni koje ne odvezu vlasnici bit će uklonjeni, ali o njihovom trošku.

Kakva je situacija s rekonstrukcijom nadvožnjaka provjerili smo u Hrvatskim cestama. 

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

- Trenutno se intenzivno radi na pripremi dokumentacije o nabavi koja je u završnoj fazi. Do kraja lipnja očekuje se pokretanje otvorenog postupka javne nabave, a po uspješnom okončanju postupka javne nabave i potpisa ugovora o izvođenju radova sa odabranim ponuditeljem uslijedit će uvođenje izvođača u posao i početak radova na sanaciji nadvožnjaka Rakovac, ističu u Hrvatskim cestama, dodajući kako je konkretne rokove za sanaciju teško predvidjeti, odnosno predviđeno vrijeme trajanja radova je dvije godine.

No datum početka radova na sanaciji nadvožnjaka u ovom trenutku nije moguće predvidjeti zbog nepoznanica koliko će trajati sam otvoreni postupak javne nabave obzirom na moguće žalbene postupke potencijalnih ponuditelja i slično.


FOTO GALERIJA

- Ukupna duljina nadvožnjaka je 576 metara, no ukupna duljina zahvata sa rekonstrukcijom ceste iznosi 1.630 metara, a procijenjena vrijednost radova je 17 milijuna eura bez PDV-a čemu treba dodati i vrijednost nadzora u iznosu 500 tisuća, također bez PDV-a.

U okviru sanacije, najavljuju iz Hrvatskih cesta, na nadvožnjaku Rakovac izvest će se · uklanjanje asfalta i hidroizolacije, izmještanje ili zaštita postojećih instalacija provedenih kroz objekt, djelomična sanacija betona pješačke staze, New Jersey ograde i vijenaca, uklanjanje postojećih montažnih rubnjaka i ugradnja novih, uklanjanje postojećih slivnika i cijevi odvodnje i ugradnja novog sustava odvodnje.

U planu je podizanje nadvožnjaka na pozicijama prijelaznih naprava i sanacija stupišta, zamjena svih elastomernih ležajeva, popravak i reprofiliranje betonske kolničke ploče u skladu sa novom niveletom, popravak i reprofiliranje upornjaka i stupišta u skladu sa oštećenjima i rezultatima istražnih radova, popravak i reprofiliranje nosača u skladu sa oštećenjima i rezultatima istražnih radova, ugradnja novih češljastih prijelaznih naprava iznad određenih stupišta. Ugradnja češljastih prijelaznih naprava iznad upornjaka.

U planu je također izrada asfalta i hidroizolacije, izrada zaštitnih premaza i uklanjanje postojeće zaštitne mreže iznad prometnica i ugradnja nove.

Isto tako, projekt sanacije nadvožnjaka Rakovac obuhvaća i radove sanacije na zidu za zaštitu od buke (tzv. bukobrani) koji će biti također u cijelosti obnovljeni, a na kraju dolazi i sanacija kolničke konstrukcije u planiranom obuhvatu. Ona će se provoditi na način da se mehaničkim glodanjem (frezanjem) uklone postojeći asfaltni slojevi u svojoj punoj debljini te većina postojećeg mehaničkog nosivog sloja (MNS-a) u debljini potrebnoj da se izradi nova kolnička konstrukcije i izvedu novi slojevi kolničke konstrukcije.

- Radovi na sanaciji nadvožnjaka Rakovac izvodit će se pod prometnim opterećenjem. Promet će se ovisno o fazama radova izvoditi dijelom u dva prometna traka, a dijelom naizmjenično lijevom i desnom stranom, dodaju u Hrvatskim cestama.

Prilikom radova na jednoj strani nadvožnjaka postavit će se zaštitna ograda na sredini objekta u duljini zahvata kako bi se smanjila mogućnost utjecaja na promet. Prilikom betoniranja i radova reprofilacije mortovima na mostu biti će smanjena dozvoljena brzina prometovanja na najmanju moguću (30 km/h) kako bi se vibracije na objektu svele na minimum. Po potrebi radovi u pogledu konstrukcije izvoditi će se s ovješene skele i/ili viseće platforme.

Izdvojeno


Reci što misliš!