VIJESTI / KARLOVAC

RAJ ZA BICIKLISTE I PJEŠAKE

Zvijezda kao "zona smirenog prometa"! Pogledajte što donosi projekt izgradnje obilaznice: Cilj je rasterećenje povijesne jezgre, no imat će još puno toga

Zvijezda kao

Cijeli je zahvat ukupne dužine oko 1.490 metara, uz izgradnju pješačko - biciklističke staze, javne rasvjete, oborinske odvodnje i krajobraznog uređenja

S uređenjem karlovačke Zvijezde nakon provedbe projekta Aglomeracije, trebat će prionuti i rasterećenju prometa kroz staru gradsku jezgru. Plan gradskih vlasti je gradnja obilaznice koja će se također graditi europskim novcem, točnije sredstvima kroz mehanizam iz Europskog fonda za regionalni razvoj. 

U karlovačkoj gradskoj upravi provjerili smo što točno donosi ovaj zahvat, gdje će se rekonstruirati i graditi nova cesta, a zanimalo nas je i kad će sve biti gotovo.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Trg kao "zona smirenog prometa"

- Izgradnja i opremanje obilaznice Zvijezde uključena je u integrirani projekt revitalizacije Trga bana Josipa Jelačića koji će se također financirati EU sredstvima kroz ITU mehanizam iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Projekt u sebi, osim obilaznice i trga, integrira i izgradnju pješačko - biciklističke staze u ulici Frana Kurelca. U cilju rasterećenja povijesne jezgre od prometa motornih vozila, centralni je Trg bana Josipa Jelačića planiran kao pješačka površina spojena s ostalim kolnim površinama putem shared space zona (zone smirenog prometa bez fizičkog odvajanja prostora za vozila od prostora za pješake i bicikliste), rečeno nam je u Gradu.


U tom smislu, dodaju na naš upit, izgradnja istočne obilaznice Zvijezde imat će značajan pozitivan utjecaj na prometni sustav Zvijezde i središnjeg trga, a novom se regulacijom očekuje i značajno povećanje površina koje će uz pješake istovremeno moći koristiti i biciklisti, što će omogućiti dolazak biciklom do bilo kojeg dijela Zvijezde. 

Šest raskrižja

- U sklopu aktivnosti na izgradnji i opremanju obilaznice Zvijezde, planira se rekonstrukcija postojeće prometnice Put D. Trstenjaka i izgradnja produžetka te ulice kako bi se spojila s Ulicom J. Draškovića, a cijeli je zahvat ukupne dužine oko 1.490 metara, uz izgradnju pješačko - biciklističke staze, javne rasvjete, oborinske odvodnje i krajobraznog uređenja, navodi se.

Doznajemo da je u planu i rekonstrukcija Ulice Frana Kurelca koja se nadovezuje na postojeću prometnicu Put D. Trstenjaka, ukupne dužine 400 metara, uz rekonstrukciju biciklističke staze, zamjenu kolničke konstrukcije, izradu nove geometrije prometnih traka, rekonstrukciju javne rasvjete i hortikulturno uređenje. Zona obuhvata sastojat će se od 6 raskrižja. Na raskrižju R1 predviđa se biciklističko-pješačka staza koja se proteže uz novoprojektiranu prometnicu i završava s južne strane prometnice. 

Raj za bicikliste

- Biciklističko - pješačka staza nastavlja se sjevernim dijelom kolnika Ulice Frana Kurelca. U okviru raskrižja R3, na novoj prometnici se predviđaju i dva ugibališta za autobuse. Na svim privozima će biti izvedeni pješačko - biciklistički prijelazi. Raskrižje R5 projektirano je kao četverokrako križanje, a predviđena je i semaforizacija predmetnog raskrižja u vidu postavljanja pametnih semafora za rad u koordinaciji (zeleni val) s raskrižjima R4 i R3. Ukupna dužina obnovljene biciklističke infrastrukture na obilaznici i ulici Frana Kurelca iznosi nešto manje od 2 kilometra, objasnili su još u karlovačkoj gradskoj upravi. 

Ono što građane najviše zanima su rokovi, a ima i nezadovoljnih ovakvim rješenjem. Objava javnog poziva za ovaj integrirani projekt planirana je sljedeće godine, pa treba vidjeti koliko ćemo vremena čekati na realizaciju. 

Izdvojeno


Reci što misliš!