LOŠE VIJESTI Zbog električnih vozila od 2020. rastu cijene automobila: Ovo je tek početak vala poskupljenja
Europska komisija od 1. siječnja 2020. kažnjavat će proizvođače automobila za svaki prekobrojni gram ugljikova dioksida (CO2 ) iznad zacrtanog prosjeka od 95 grama po prijeđenom kilometru, i to iznosom od 95 eura po gramu.
To proizlazi iz rigorozne Uredbe o utvrđivanju standardnih vrijednosti emisije CO2 za nove automobile i nova laka gospodarska vozila kojom EK od proizvođača automobila traži da prosječni automobili prodani na tržištu Europske unije već sljedeće godine emitiraju iznimno niskih 95 g/km, a samo pet posto prodanih vozila moći će imati veću emisiju ugljikova dioksida od zacrtane.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Nagrađeni radovi za užu zonu obuhvata koristit će se kao stručne urbanističko - arhitektonske podloge za izradu Urbanističkog plana uređenja “Nazorova”
-
Tradicionalna Prvosvibanjska biciklijada u Karlovcu ove srijede kreće s Korza, a završava na ŠRC-u Korana uz program, hranu i piće za sve sudionike.
-
Dijele se majice i kuponi za grah, start je u 10 sati i vozi se rutom dugom 17 kilometara
Sve to vodi i prema poskupljenju cijena novih automobila jer trgovci neće sami moći kompenzirati penalizaciju. Prema procjeni konzultantske kuće Euler Hermes, cijena novog automobila već će u 2020. godini u prosjeku porasti za 2,6 posto, što je tek početak vala poskupljenja, navodi Jutarnji list.
Prosječna emisija CO2, dizelskih automobila je 121,5 g/km te su vrlo blizu emisiji benzinskih automobila koja iznosi 123,4 g/ km. Naime, od 2010. do 2016. događao se konstanti pad prosječne emisije CO2 iz osobnih automobila za gotovo 22 g/km, no emisija se 2017. povećala za 0,4 g/km, a u 2018. za 2,0 g/km.
Neki od glavnih čimbenika koji pridonose povećanju emisije novih osobnih automobila u 2018. su rastući udjeli benzinskih automobila u novim registracijama, pogotovo u segmentu SUV vozila koja troše više goriva i emitiraju više CO2.
Prosječna emisija CO2 novih automobila prodanih u EU tijekom 2018. bila je 120,6 g/km, a ako tako bude i 2020., proizvođači će morati platiti ogromne kazne. Procjene stručnjaka govore o kaznama čiji se iznos kreće od 20 pa do 35 milijardi eura, a iznosi kazni će se izračunavati temeljem broja prodanih, a ne proizvedenih automobila.
EU, uz ostalo, nastavlja stezati remen te će nakon 2021. godine smanjiti ciljeve CO2, za 15 posto u odnosu na 2021. godinu do 2025., a 2030. smanjenje bi trebalo iznositi 37,5 posto. S obzirom na to da je razvoj tehnologije kojom bi se zacrtani cilj Europske komisije trebao ostvariti prilično skup, dio troška prelit će se na kupce već sljedeće godine.
Uredba Europske komisija vodi i forsiranju "ekološki" prihvatljivih zvedbi vozila, što znači da bi već 2020. na tržištu moglo biti puno hibrida, plug-in hibrida i električnih automobila te će i proizvođači morati ubrzati prelazak na električni pogon, donosi Jutarnji list.
RTL.hr
Izdvojeno
-
Nagrađeni radovi za užu zonu obuhvata koristit će se kao stručne urbanističko - arhitektonske podloge za izradu Urbanističkog plana uređenja “Nazorova”
-
Protiv sve trojice EPPO je donio rješenje o proširenju i provođenju istrage. Evo što kažu u priopćenju koje prenosimo u cijelosti.
-
Prema podacima porezne uprave, kod ukupno 830.122 poreznih obveznika utvrđena je razlika više uplaćenog poreza i prireza na dohodak za povrat u iznosu od 332,8 milijuna eura
-
- Vozači su isključeni iz prometa i do prestanka djelovanja opojnog sredstva smješteni u posebne prostorije policije, kažu u policiji.
Reci što misliš!