KOLUMNE / SIGNALI NAD GRADOM

KOLUMNA TIHOMIRA IVKE

SIGNALI NAD GRADOM: Milenijski promašaj

SIGNALI NAD GRADOM: Milenijski promašaj

Deset godina nakon famoznog brendiranja grada Karlovca, jedno je sigurno. Ingeniozni slogan „grad susreta“, koji može značiti sve i ništa, nije se primio. Karlovac je i dalje grad parkova, grad na četiri rijeke, žabarski grad…, „gradom susreta“ ga ne zovu ni Zagrepčani, ni stranci, ni Karlovčani, vjerojatno ni duhovni arhitekt ovog gubljenja energije, vremena i novca, Damir Jelić.

Jelić je u međuvremenu promijenio funkciju, ali ne i afinitete. Čovjek baš voli brendiranja i voli da to čini uvijek ista PR ekipa iz Millenium promocije. Da parafraziramo stari hit Bijelog dugmeta, ima neka tajna veza između lokalnih vlasti, HDZ-a i Milleniuma već više od desetljeća, ali poslovni odnosi navedenih subjekata nisu tema ovih redaka. Dakle, ovih je dana nakon Grada Karlovca i Karlovačka županija u svrhu jačanja njenog turističkog identiteta, brendirana novim vizualno/sloganskim rješenjem. Vizualno rješenje baš kao i u slučaju brendiranja Karlovca nije sporno, vizual dizajnera Vladimira Resnera jest dosta složen, ali dovoljno upečatljiv da bude pamtljiv i ima smislenu „priču“.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Opet je biranje riječi za slogan i njegova poanta nešto o čemu se ima što i zašto raspravljati. Ovaj put su PR stručnjaci iz Milleniuma otišli i korak dalje od „grada susreta“ jer su se odlučili koristiti strani jezik, i to onaj mrtvi. Moramo priznati da nam nije posve jasna korelacija Karlovačke županije kao životnog prostora i latinske izreke „In medias res“. Doduše, „suhi“ prijevod bi značio „u sredinu stvari“, pa kako je naša županija u sredini Hrvatske može se razaznati na što su ciljali autori, ali smisao izreke nema veze sa sredinom. Da citiramo Hrvatsku enciklopediju, In medias res znači „odmah na stvar, izravno na gl. pitanje; bez okolišanja, bez zaobilaženja, izravno“. Neenciklopedijski, „In medias res“ ne znači nikakvo središte, već ravno u glavu.

„In medias res zvuči prepotentno, ali to nije dio nas kao ljudi, nego je to naprosto pozicija koje nismo svjesni“ – kazao je prilikom predstavljanja novog PR identiteta Karlovačke županije župan Jelić. Ne možemo se složiti jače s prvim dijelom rečenice, dodali bi tu uz prepotentnost i dozu snobovštine. Drugi dio rečenice župan je trebao izgovoriti u svoje i eventualno u ime svojih partnera iz Millenium promocije. Možda pozicije Karlovačke županije nisu svjesni političari na vlasti koji nikako da smisle politike kojima će monetizirati komparativne prednosti ovog prostora. Obični ljudi su svjesni gdje su, kao što su svjesni da je Karlovac grad 4 rijeke i grad parkova i da kao takvog treba promovirati, dok nije došla „fensi“ PR kuća iz Zagreba da nama seljacima objasni da zapravo živimo u „gradu susreta“.

Od stranke koja misli da je domoljublje držanje ruke na srcu za sviranje himne i mahanje hrvatskom zastavom očekivalo se da bar neće pustiti da joj slogan Županije bude na jeziku koji nije hrvatski. A osmišljavanje slogana za Karlovačku županiju činilo se baš dobrom prilikom da se posegne za riječima koje zvuče naši, nepatetično domoljubno čak i za onu polovicu hrvatskog političkog korpusa koji smatra da domoljublje nisu samo prazne riječi, poze i rituali. Recimo što bi nedostajalo sloganu „Srce Hrvatske“ koji povezuje i geografsku i emotivnu komponentu? Dapače, kao „Heart of Croatia“ zvuči primamljivo i za potrebe inozemnog (turističkog) pozicioniranja.

In medias res ili ravno u glavu, ako domoljubnom vodstvu Karlovačke županije padne na pamet da nas nakon milenijskog promašaja s „gradom susreta“ poštede latinske prepotencije, autor ovog teksta – za razliku od Millenium promocije – daje na raspolaganje Županiji svoju umnost „Srce Hrvatske“ besplatno.


Reci što misliš!