VIJESTI / KARLOVAC

"ŠTEKALO" U HDZ-OVOJ VERTIKALI?

Hoće li gradski prsten u Karlovcu konačno dobiti svoj nastavak? Više od 20 godina obećavali su ga svi gradonačelnici, "amenovale" dvije HDZ-ove Vlade

Hoće li gradski prsten u Karlovcu konačno dobiti svoj nastavak? Više od 20 godina obećavali su ga svi gradonačelnici,

Nastavak dionice zapadne obilaznice Karlovca u duljini oko četiri kilometra, još uvijek je u fazi rješavanja dokumentacije

Postupak javne nabave za izvođača radova na izgradnji 1. faze užeg gradskog prstena u Karlovcu, od Krležine ulice do ulice Marina Držića, upravo je u tijeku. Iz Hrvatskih cesta za KAportal su potvrdili kako je zaprimljena jedna ponuda i kako je u tijeku njezina ocjena. 

Duljine dionice je 530 metara, ishođena je pravomoćna građevinska dozvola, procijenjena vrijednost izgradnje je 1.315.000,00 eura, a planirano trajanje ugovora je 4 mjeseca. Nastavak dionice zapadne obilaznice Karlovca u duljini oko 4 kilometra, još uvijek je u fazi rješavanja dokumentacije.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

"Političke obmane i opstrukcije"

Podsjetimo kako je početak radova na izgradnji karlovačkog prstena službeno odužilo rješavanje imovinsko -  pravnih odnosa, a ta "problematika" prati ovaj projekt od samog njezinog začetka, od prije gotovo dvadeset godina. 

Tadašnji gradonačelnik Božidar Joha (SDP) u nastavku izgradnje gradskog prstena isticao je da se bori i s "političkim obmanama i opstrukcijama" u režiji gradskog pročelnika Mire Škrgatića, kasnije HDZ-ova gradonačelnika. Škrgatić je, prisjetimo se, nakon dvije godine mandata svoje mjesto ustupio zamjeniku Damiru Jeliću i tad je počela famozna "Jelićeva era".  

No vratimo se gradskom prstenu. Projekt je, naime, u svojim počecima bio u istoj poziciji kao i danas, Hrvatske ceste su se obvezale financirati radove, dok je rješavanje imovinsko pravnih odnosa i dokumentacije bila zadaća gradske uprave.  

No, budućnost projekta nikad nije bila sporna, a čak ga je i HDZ-ova vlast u Karlovačkoj županiji isticala da je "amenovan" na sjednici Vlade na čelu s premijerom Ivom Sanaderom u Karlovcu, u predizbornom travnju 2005. godine. 

U narednim mjesecima, nakon smjene gradske vlasti, u mandatu gradonačelnika Mire Škrgatića, nastavilo se u obećavajućem tonu o početku gradnje. A dogodilo se upravo suprotno, cijeli projekt prebačen je na gradsku razinu, pa ispada da tadašnji visokopozicionirani lokalni dužnosnici, kojima se davalo na velikoj važnosti, nisu bili od velike pomoći. 

Ne zaboravimo da je i gradonačelnik Škrgatić u travnju 2007. godine dao ostavku i prešao na novu dužnost na državnoj razini da "pomogne stranci u realizaciji složenijih infrastrukturnih projekata u Karlovačkoj županiji i gradu Karlovcu".  

Bez sjednice Vlade u Karlovcu ništa?

Nakon njega, ni gradonačelnik Damir Jelić u svom desetogodišnjem mandatu nije se libio ne obećavati početak radova. Za njegova mandata, kako je i on tada isticao, tekla je "borba" da se projekt ponovno vrati na nacionalnu razinu, ali u svakom slučaju, obećavao je, da izgradnja ne bi trebala početi prije 2012. godine.

No očito je negdje štekalo u HDZ-ovoj vertikali, jer cijelo to vrijeme radovi na izgradnji gradskog prstena dalje od Novog centra nisu došli.  Naravno, opet postaje ključna sjednica Vlade u Karlovcu, ali sada u prosincu 2017. godine, na čelu s premijerom Andrejem Plenkovićem. 

Nakon nje došlo je do prekategorizacije ceste i potpisivanje sporazuma između Grada Karlovac i Hrvatskih cesta, kojim se je Grad u ime i za račun HC-a obvezao rješavati imovinsko - pravne odnose, a Hrvatske ceste izvršiti radove na spomenutom prometnom pravcu.

Isto onako kako se u cijeli projekt krenulo prije dvadeset godina. Moguće je ovog puta da će se do početka nove turističke sezone izgraditi prvih pola kilometara. 

Izdvojeno


Reci što misliš!