AKTUALNO

APSURD I NEZADOVOLJSTVO

HŽ ukinuo liniju "radničkog" vlaka iz smjera Ozlja prema Karlovcu, putnici ogorčeni: Ukinuli ste baš one koji voze radnike i imaju najviše putnika!

HŽ ukinuo liniju

Ako vlak s polaskom u šest ujutro iz smjera Ozlja nije profitabilan i neisplativ, ne znamo kako je onaj koji putuje u pola deset iz Ozlja, koga taj vozi, pitaju se ogorčeni putnici ozaljskog kraja.

HŽ putnički promet najavio je krajem prošle godine kako zbog epidemije bolesti COVID-19, koja negativno utječe na potražnju za uslugama javnog prijevoza, bilježi veliko smanjenje broja putnika. Stoga je od 25. prosinca 2020. godine privremeno smanjen opseg željezničkoga putničkog prijevoza na području cijele Hrvatske, a u Karlovačkoj županiji ukinuto je do daljenjega desetak putničkih linija, najviše iz smjera Bubnjarci – Ozalj – Karlovac.

Iako u svom obrazloženju HŽ naglašava kako je riječ neprofitabilnim linijama s malim brojem putnika, prema riječima istih tih putnika, to baš i nije tako. Naime, kako su nam kazali putnici iz ozaljskog kraja, koji su i više nego razočarani takvom odlukom HŽ-a, ukinuto je upravo prometovanje vlakova, koji uz „školske“ linije jedine broje znatan broj putnika.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

U razgovoru za KAportal to je upravo potvrdila Snježana Kučinić iz Ozlja, naglasivši pritom kako se bez problema može provjeriti da je upravo ukinuta linija putničkog vlaka s polaskom iz Karlovac u 4.27 br. 4401 i polaskom u 15.22 br. 4408 prema Ozlju i Bubnjarcima svakodnevno imale dosta putnika.

- Radi se o takozvanim radničkim vlakovima i jedinom redovitom javnom putničkom vezom iz smjera Ozlja prema Karlovcu. Njime su svakodnevno putovali radnici koji rade od 7 do 15 u Karlovcu, ili od 8 u Zagrebu, ili pak srednjoškolci, naročito oni koji pohađaju Medicinsku školu, u kojoj imaju više obaveza pa ne stignu na sat vremena raniji vlak, poručuje Snježana.

Istog je mišljenja i Alma Starešina iz Zorkovca kaj Ozalj, koja je godinama putovala vlakom na posao u Karlovac.

- Ako je trebalo ukinuti neke linije vlakova prema Ozlju, to zasigurno nisu trebali biti vlakovi koji dolaze prije sedam ujutro u Karlovac i odlaze oko pola četiri popodne. Ne pojmljivo je da smo danas svjedoci toga da između dva grada u Karlovačkoj županiji ne postoji adekvatna javna putnička veza. Ako taj vlak s polaskom u šest ujutro iz Ozlja nije profitabilan i neisplativ, ne znam kako je onaj koji putuje oko deset iz Ozlja, koga taj vozi, pita se Alma.

Iako postoje i mnoge druge nelogičnosti u linijama vlakova i usklađivanju voznih redova, naročito s onim prema Zagrebu ili obližnjoj Duga Resi, ukidanje ovog jedinog radničkog vlaka iz smjera Ozlja prema Karlovca, kažu nam naše sugovornice, kap je koja je prelila času i izazvala lavinu nezadovoljstva među putnicima iz šireg ozaljskog kraja. Kako nam u nastavku pojašnjavaju, za mnoge radnike ovog kraja, putovanje vlakom najadekvatnija veza prema poslu, a to bi trebalo biti i svrha javnog prijevoza, u ovom slučaju vlaka. Ako njegovo prometovanje nije u skladu s potrebama putnika, čemu uopće da i prometuje, pitaju se.

- Ovim potezom HŽ je mnoge putnike, ali prvenstveno žene stavio u nepovoljan položaj, jer neke od njih više nisu u mogućnosti odlaziti na posao, a jako teško mogu naći posao u mjestu stanovanja, inače ne bi ni putovale u Karlovac ili Zagreb. Takvom odlukom, u vlakovima se ubrzo više neće nitko ni voziti, a ruralni krajevi ostat će uskraćeni za osnovne potrebe, kao što je adekvatni javni prijevoz. Toliko o najavljenom ravnomjernom razvoju svih krajeva lijepe naše, poručuju. 

O toj problematici Snježana i Alma pokucale su na mnoga vrata, i ona u resornom ministarstvu, HŽ-u, Karlovačkoj županiji, no bezuspješno. Privremeno, bar onima iz Ozlja, uskočio je Grad, koji im je osigurao prijevoz kombijem u jutarnjoj smjeni.

- I na tome zahvaljujemo gradonačelnici Gordani Lipšinić što nam je odmah uskočila u susret, no znamo da to nije trajno rješenje. Stoga apeliramo, u ime svih putnika, da zajedničkim snagama pokušamo utjecati da se linije putničkog vlaka 4401 i 4408 ponovno uspostavi. Ukoliko stvarno nema sluha u HŽ za to, smatramo da je onda uvođenje javne autobusne linije u tom pravcu u isto vrijeme jedini ispravni potez, poručuju naše sugovornice.

Izdvojeno


Reci što misliš!