250 gimnazijskih priča (244): Prirodoslovna zbirka nastavnih pomagala na listi zaštićenih kulturnih dobara RH
Prirodoslovna zbirka nastavnih pomagala na listi zaštićenih kulturnih dobara RH
Stručno povjerenstvo Ministarstva kulture za utvrđivanje svojstva kulturnog dobra na svojoj je sjednici 28. siječnja 2015. utvrdilo da gimnazijska Zbirka nastavih pomagala iz prirodoslovlja ima svojstvo kulturnog dobra te se određuje upis u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske – Listu zaštićenih kulturnih dobara. Rješenje o navedenom statusu Zbirke donijela je 20. veljače 2015. godine Uprava za zaštitu kulturne baštine Ministarstva kulture RH. Na listu je upisano 1189 eksponata, 1153 iz područja biologije, geografije, geologije i 36 iz područja fizike. U školskoj je godini 2013./2014. provedena temeljita obrada i inventarizacija Zbirke. Svaki od obrađenih eksponata svrstan je u odgovarajuću zbirku: algološka, antropološka, botanička, geografsko-gospodarska, geološko-mineraloška, malakološka, mikološka, mikrobiološka, zoološka i zbirka opreme te zbirka pomagala iz fizike.
Izdvojeno
-
Malo iza 13 sati stigla je informacija kako su Hrvati u Zambiji preuzeli djecu i vraćaju se u Hrvatsku
-
Na području Karlovca oštećeno je 235 stambenih objekata, a 565 gospodarskih, te 4 javna, 4 sportska i jedan sakralni objekt, kao i 71 cesta, te 14 klizišta, utonuća i mostova, 8 poslovnih subjekata, te gotovo 5.000 hektara poljoprivrednih površina
-
Kako kažu, 56-godišnjaka se sumnjiči da je s namjerom da usmrti 21-godišnjaka u njegovom smjeru ispalio više hitaca iz vatrenog oružja i pritom ga teško ozlijedio.
-
R.U.R. (Rossumovi univerzalni roboti) naziv je predstave koju su učenici viših razreda osnovnih škola na području Karlovačke i Ličko-senjske županije imali priliku pogledati proteklih mjesec dana u svojim školama. Drama češkog autora Karela Čapeka opisuje nastanak prvih robota i njihovu komunikaciju s ljudima, a adaptacija drame u produkciji Kotar Teatra učenicima je približila robote koji olakšavaju živote ljudi, obavljajući umjesto njih brojne poslove. Cilj izvedbi bio je učenicima približiti smjerove iz podsektora strojarstva kao odabira smjera u srednjim školama.
Reci što misliš!