Stručnjaci upozoravaju: Graničar se mora prestati igrati na satu tjelesnog! Popularnu igru iz djetinjstva mnoge škole zabranile
Pedagoginja i profesorica na kanadskom Sveučilištu British Columbia, Joy Butler, tvrdi da se graničar - igra čiji je cilj izbaciti iz igre suparničkog igrača pogotkom lopte, više ne bi trebao igrati na satu tjelesnog, prenosi Cbc.ca. Do zaključka da je riječ o 'opresivnoj' i dehumanizirajućoj' igri došli su istraživanjem u kojemu su učenike ispitivali kako se osjećaju tijekom igranja graničara.
Graničar = legalizirano nasilje?
Profesori s kojima je porazgovarala kazali su joj kako je graničar zabavan način poticanja učenika na tjelovježbu te da ih dobro oblikuje za stvaran život, no ona se s time ne slaže.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
"Moglo se zaključiti da ima novca više nego što zarađuje po svakodnevnom životu na visokoj nozi, jer Davor na sebi nije štedio"
-
-
On se pravdao da nije imao financija i da se trudi koliko može, ali ga to nije spasilo
"Ta je igra pandan legaliziranom nasilničkom ponašanju, tvrdi Butler.
Podijelila je priču osnovnoškolke koja se skrivala u stražnjem djelu dvorane, sve kako bi izbjegla udarce loptom.
"Bila je proganjana. I što je uspjela naučiti iz tog iskustva?", pita se Butler i dodaje kako igra zapravo djecu uči izbjegavati razredne kolege, umjesto da ih povezuje. Nastavnici na raspolaganju imaju alternativne aktivnosti koje djecu ne uče da je primjereno viktimizirati druge ljude.
Igra kontradiktorna
Napominje da se ne zalaže za potpunu zabranu ove igre u školama, što je dio njih u SAD-u već učinio, nego da nastavnici sami shvate da se graničar ne bi trebao igrati te da posvete pažnju učenicima koji se uvijek skrivaju u pozadini, umjesto da u fokus stavljaju one najglasnije koji se zadovoljavaju 'skidanjem ljudskih meta'.
Stephen Berg, profesor na istom Sveučilištu prisjetio se kako je odrastao obožavajući graničara, igre koju su njegovi nastavnici nazivali ‘ubojitom’ loptom. Nakon što je postao nastavnik, njegovo se mišljenje promijenilo.
"U školama puno govorimo o ljubaznosti, dobroti i empatiji, a onda ti termini na tjelesnom ostaju izvan dvorane. Pomalo je to kontradiktorno onome što djecu učimo na nastavi, kazao je Berg koji se slaže kako postoje brojne aktivnosti koje mogu zamijeniti graničara, piše Cbc.ca.
Izdvojeno
-
"Duboko sam mu zahvalan što je od mene kao početnika učinio glumca koji je počeo vjerovati u sebe", kazao je prvak Drame Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu
-
On se pravdao da nije imao financija i da se trudi koliko može, ali ga to nije spasilo
-
Odbio se podvrgnuti testiranju
-
Podsjetili su da su 25. ožujka i 12 travnja urudžbirali zahtjeve i tvrde da na njih nikad nije odgovoreno
Reci što misliš!